poniedziałek, 25 lipca 2011

Cztery- szczęście

wydana przez Carta Blanca
Weekend spędzany nad morzem ze znajomymi nie sprzyja czytaniu (ale kupowaniu książek jak najbardziej- uwielbiam namioty z "tanią książką"!), poza paroma chwilami na plaży nie ma na to czasu. A jak już czytać, to nie indywidualnie- uwielbiam dzielić się co ciekawszymi fragmentami z innymi. Tym razem udało mi się zabrać odpowiednią do tego lekturę: "Geografię szczęścia" Erica Weinera.

Autor, amerykański dziennikarz, wybrał się w długą podróż, chcąc znaleźć odpowiedź na pytanie czym jest szczęście i gdzie można je znaleźć. W tym celu odwiedził m.in. aśramę w Indiach i  stolicę Islandii, zgłębiał bhutańską ideę Szczęścia Krajowego Brutto i przyglądał się próbie "zarażenia szczęściem" mieszkańców pewnego brytyjskiego miasteczka. Wizyty w tych i wielu innych miejscach opisał z humorem, wtrącając anegdoty i zabawne ciekawostki, o których opowiadałam znajomym.

"Geografia szczęścia", tak jak wiele innych książek wydawnictwa Carta Blanca, wzbudziła we mnie chęć spakowania plecaka i ruszenia w drogę. Chętnie towarzyszyłabym Weinerowi w jego podróży i zobaczyła na własne oczy Islandię, gdzie ludzie wierzą we wróżki, Holandię z jej kawiarniami, a nawet najmniej szczęśliwy kraj na świecie, czyli... Nie, nie będę psuła niespodzianki. Przeczytajcie sami.

1 komentarz:

  1. ...jeżeli wpadnie do mojej dłoni, już nie wypuszczę :)Bardzo zachęcające wrażenia, aż zatęskniłam za morzem, koszem wiklinowym i zachodem słońca - z książką w ręku.

    OdpowiedzUsuń