piątek, 2 marca 2012

64- "Czułość wilków", Stef Penney

wydana przez Wydawnictwo Sonia Draga
W Poznaniu pachnie wiosną, więc (znowu na zasadzie kontrastu) zabrałam się za lekturę "Czułości wilków", której akcja rozgrywa się na północnych obszarach Kanady. Czytanie tej książki zimą doprowadziłoby mnie do depresji, ale teraz, kiedy na dworze jest całkiem ciepło, opisy zaśnieżonych lasów bardziej przyciągają, niż odpychają. Miło byłoby zobaczyć białe pustkowia, usłyszeć wycie wilków, ogrzać zmarznięte dłonie na kubku z herbatą. Jednak w najbliższym czasie nie zanosi się na wizytę w Kanadzie i musi mi wystarczyć lektura powieści.

"Czułość wilków" jest kryminałem, ale kryminałem nietypowym. Ważniejsze od schwytania zabójcy są tu relacje między bohaterami i opis ich podróży. Nastoletni Francis ściga mordercę, jego matka szuka śladów syna, inni traperzy chcą odnaleźć cenne futra czy tabliczkę z zagadkowymi znakami. A wszystko to w bezwzględnym, północnym świecie, gdzie największym wrogiem człowieka jest zimno oraz puszcza, w której łatwo się zgubić na zawsze. Dookoła krążą wilki, śnieg nie przestaje padać, między ludźmi dochodzi do konfliktów, ale również rodzą się uczucia.

Atmosfera powieści jest napięta niemal do ostatniej strony, kolejne zagadki zostają rozwiązane, a czytelnik nie nudzi się ani przez chwilę. Gorąco polecam "Czułość wilków" każdemu miłośnikowi Północy, kryminałów albo po prostu dobrych książek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz