poniedziałek, 9 stycznia 2012

55- "Syndrom Tanatosa", Walker Percy

Wydana przez Wydawnictwo Sonia Draga
Ta książka okazała się wielkim rozczarowaniem. Spodziewałam się typowego thrillera medycznego, z wartką akcją i ciekawą zagadką, a otrzymałam nudną fabułę z płaskimi bohaterami. A na okładce znalazłam same superlatywy!

Tom More, luizjański psychiatra, wraca do rodzinnego miasta po wyjściu z więzienia. U swoich dawnych pacjentów zauważa zmianę- niegdyś przerażeni i zestresowani, obecnie są beztroscy i rozluźnieni. Jednocześnie ich umiejętności językowe wydają się zmniejszać, a popęd płciowy rośnie. Lekarz postanawia sprawdzić czy ma do czynienia z nowym syndromem oraz co może być jego przyczyną. Razem ze swoją przyjaciółką, doktor Lucy Lipscomb, wpadają na trop przerażającego projektu pod kryptonimem "Błękitny Chłopiec", mającego zmienić zachowania objętej nim grupy osób.

Mogłoby się wydawać, że taka historia musi być ciekawa- a tu: niespodzianka. Z trudem doczytałam książkę do końca, walcząc z ziewaniem i nerwowym wierceniem się na kanapie. Większość działań bohaterów była łatwa do przewidzenia, a zagadka została rozwiązana w połowie powieści, więc nie miałam nawet na co czekać.

Walker Percy jest laureatem National Book Award, ale, niestety, lektura "Syndromu Tanatosa" nie zachęciła mnie do zapoznania się z resztą jego twórczości. Nie polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz