czwartek, 8 września 2011

19- "W drodze"

Nie wiem jak to się stało, że dopiero teraz przeczytałam tę książkę. Gdzie ona się podziewała przez te wszystkie lata? Dlaczego nigdy nie wpadła mi w ręce?

Trudno mi napisać cokolwiek na temat "W drodze" Jacka Kerouaca. Ponieważ to taki klasyk, pewnie już wszystko zostało na jego temat powiedziane i nie wymyślę niczego odkrywczego. Pozostaje mi tylko wyrazić swój zachwyt.

Historia jest prosta: młody Amerykanin, Sal Paradise, pewnego lata wyrusza w podróż ze wschodniego na zachodni kraniec Stanów Zjednoczonych. Toawrzyszy mu przyjaciel, Dean Moriarty, niespokojny duch, natchniony szaleniec. Razem przemierzają kolejne miasta i pustkowia, powtarzając tę trasę po wielokroć w kolejnych latach. W drodze żyją pełnią życia, prowadzą niekończące się dysputy, słuchają jazzu, piją i odnajdują starych i nowych przyjaciół. A wszystko to w gorączkowej, rozedrganej atmosferze, która udziela się czytelnikowi i nie pozwala mu odłożyć książki.

Wydana przez Wydawnictwo W.A.B.
"W drodze", manifest bitników, ma szczególną, hipnotyczną moc, skłaniającą do pójścia w ślady bohaterów, złapania autostopu i ruszenia przed siebie.

2 komentarze:

  1. wspaniale tak to klasyk .. też kiedyś odbyłem taką podróż po Stanach .. ale oczywiście całkiem inną :^)

    OdpowiedzUsuń